The Dark Shadow Shrine

embrace the darkness; that you may see the light nestled within it......

Sunday, September 23, 2018

颜黎明 has died.....

Yan Li Ming died....her songs (esp those penned by Liang Wen Fu) characterised the chapter of the teenage years of those in my generation, who grew up with her songs, nourished by the dreams spun by them... here are two of them:

Click HERE《沿着寂寞的边沿走》

一个人,
能有几次的青春,
能够几次再沸腾,
能有几许的伤痕。
你看我轻松一张脸,
其实我颠簸已困倦,
傲然笑掩饰脆弱一面。
转过身,
抹去眼角的泪痕,
人群中太多笑声,
听不到我的呼声,
此刻没悲伤的时间,
收拾起步于再向前,
我的心已坚,
哪怕又是一番考验。
从来没人知我苦闷,
成长中彷徨过,
在这旅程温室的小花,
哪有风中的我坚韧,
我用现实冷雨吸取一生激愤,
将我的少年心驰骋星辰,
他日放光辉看你惊异眼神。


Click HERE "你的倒影"